۴ سوال اساسی مشتریان در فروش | تحلیلگران صنعت

ماکان بند- هم آوا- اسنپ- تپسی- مرکز زلزله نگاری- شهرک غرب- سینما- بهنام بانی- ماکان بند دورهمی- برنامه دورهمی- حمید هیراد- مهران مدیری- لاتاری- به وقت شام- بلیبط سینما- mba- سرفصل های mba- مدرک dba- مدل کیک تولد مردانه- کیک تولد-پلنگ صورتی- اصول و فنون مذاکره حرفه ای- داعش- تحلیلگران صنعت- آموزش فروش در زنجان-مشاوره فروش و تبلیغات در زنجان-مدرسه کسب و کار زنجان- حسین حسینی راد- موسسه آموزشی تحلیلگران صنعت- اعتراضات امروز- قیمت دلار- نوسانات بورس- قیمت مسکن- نسرین نصرتی-حمایت از کالای ایرانی- سیروس مقدم-سریال پایتخت-ترلان پروانه-بهتاش فریبا-تکرار پایتخت-غش کردن نقی- الیزابت در پایتخت-ایا داعش نابود شد؟ -مجتمع تجاری کوروش تهران-محسن تنابنده-آهنگ عاشق که میشی ماکان بند- اهنگ این قرارمون نبود هوروش بند-دانلود اهنگ-قیمت بنز-قیمت کولر-سفارت فرانسه-سفارت هلند-کنکور ارشد 97-تعداد ثبت نام کنندگان کنکور-ثبت نام شرکت های دانش بنیان-تولیدی کفش ارزان قیمت-پایتخت کلمبیا

۴ سوال اساسی مشتریان در فروش | تحلیلگران صنعت

در طی فرآیند فروش، یک مکالمه درونی غیرکلامی اتفاق می افتد.

هر چقدر هم که حس اعتماد و اطمینان را به جهان اطراف خودمان ساطع کنیم، باز هم ترس، بدگمانی، و حس عدم امنیت در ضمیرمان به جولان در خواهد آمد. حتی در درون و باطن طوفانی ترین و از خود راضی ترین افرادی که میشناسید نیز این مکالمه درونی غیرکلامی همواره در حال انجام است. ترس و حس عدم اطمینان، همواره به طرزی خاموش در گوش شخص چنین می خوانند که:
آیا مردم از من متنفرند؟
باور نمیکنم که چنین حرفی از دهانم خارج شد. آیا این حرف از نظر دیگران احمقانه به نظر می رسد؟
آیا او مرا دوست دارد؟ آیا در این شلوار چاق تر به نظر میرسم؟

 
هر وقت که شخصی تصمیم می گیرد هر نوع خریدی را انجام دهد و در موردش تصمیم بگیرد، یک نوع خاص از این مکالمه در ضمیر وی شکل می گیرد. هرگز از اهمیت این مکالمه غیرکلامی درونی غافل نشوید و آن را دست کم نگیرید. اگر به راحتی و آسایش خریداران توجه نکنید، کارتان به عنوان یک فروشنده بسیار بسیار دشوارتر خواهد شد.
و البته اگر قصد داشته باشید با زیرکی کارتان را پیش ببرید و صدای جلز و ولز را به جای استیک واقعی به مشتری تان بفروشید، عواقب و پیامدهای این کار – عواقبی که بعدا به صورت یک خریدار کاملا ناراضی و عصبانی دامن گیرتان خواهد شد ، بسیار بدتر از آن خواهد بود که اصلا هیچ خرید و فروشی صورت نگیرد.

4 سوال اساسی مشتریان در فروش | تحلیلگران صنعت- ماکان بند- هم آوا- اسنپ- تپسی- مرکز زلزله نگاری- شهرک غرب- سینما- بهنام بانی- ماکان بند دورهمی- برنامه دورهمی- حمید هیراد- مهران مدیری- لاتاری- به وقت شام- بلیبط سینما- mba- سرفصل های mba- مدرک dba- مدل کیک تولد مردانه- کیک تولد-پلنگ صورتی- اصول و فنون مذاکره حرفه ای- داعش- تحلیلگران صنعت- آموزش فروش در زنجان-مشاوره فروش و تبلیغات در زنجان-مدرسه کسب و کار زنجان- حسین حسینی راد- موسسه آموزشی تحلیلگران صنعت- اعتراضات امروز- قیمت دلار- نوسانات بورس- قیمت مسکن- نسرین نصرتی-حمایت از کالای ایرانی- سیروس مقدم-سریال پایتخت-ترلان پروانه-بهتاش فریبا-تکرار پایتخت-غش کردن نقی- الیزابت در پایتخت-ایا داعش نابود شد؟ -مجتمع تجاری کوروش تهران-محسن تنابنده-آهنگ عاشق که میشی ماکان بند- اهنگ این قرارمون نبود هوروش بند-دانلود اهنگ-قیمت بنز-قیمت کولر-سفارت فرانسه-سفارت هلند-کنکور ارشد 97-تعداد ثبت نام کنندگان کنکور-ثبت نام شرکت های دانش بنیان-تولیدی کفش ارزان قیمت-پایتخت کلمبیا-قیمت بلیط جام جهانی-برنامه نود-فوتبال-میانمار-اعتراضات امروز مردم تهران-تست-از-به –با –درباره-مطالب-عکس-عشق-عاشقانه-گلشیفته-چهار سوال اساسی مشتریان در فروش

۴ سوال اساسی مشتریان در فروش | تحلیلگران صنعت

پس با توجه به دانستن این نکته که یک مکالمه غیرکلامی درونی در حال شکل گیری است، پیشنهادی که ارائه می دهید باید به این چهار سؤال اساسی پاسخ بدهد. این چهار سؤال اساسی در واقع همان مکالمه غیرکلامی درونی هستند که در ضمیر مشتری احتمالی تان در زمانی که قصد دارید چیزی به او بفروشید اتفاق می افتد.
– دو سؤال اول عبارتند از:

سؤال شماره ۱: سعی داری چه چیزی به من بفروشی؟

سؤال شماره ۲: به چه قیمتی؟

اجازه بدهید این دو سؤال را با هم و به طور توأم بررسی کنیم. اگر این دو سؤال در کنار هم گذاشته شوند، گویی خریدار از شما سوال می کند که، «پیشنهاد شما چیست؟» نحوه برقراری ارتباط و پاسخ شما به این سؤال ها باید طوری باشد که ضمیر این شخص را مطمئن سازد که شما کالایی با کیفیت مناسب را با یک قیمت منطقی به شخص پیشنهاد می کنید.

4 سوال اساسی مشتریان در فروش | تحلیلگران صنعت- ماکان بند- هم آوا- اسنپ- تپسی- مرکز زلزله نگاری- شهرک غرب- سینما- بهنام بانی- ماکان بند دورهمی- برنامه دورهمی- حمید هیراد- مهران مدیری- لاتاری- به وقت شام- بلیبط سینما- mba- سرفصل های mba- مدرک dba- مدل کیک تولد مردانه- کیک تولد-پلنگ صورتی- اصول و فنون مذاکره حرفه ای- داعش- تحلیلگران صنعت- آموزش فروش در زنجان-مشاوره فروش و تبلیغات در زنجان-مدرسه کسب و کار زنجان- حسین حسینی راد- موسسه آموزشی تحلیلگران صنعت- اعتراضات امروز- قیمت دلار- نوسانات بورس- قیمت مسکن- نسرین نصرتی-حمایت از کالای ایرانی- سیروس مقدم-سریال پایتخت-ترلان پروانه-بهتاش فریبا-تکرار پایتخت-غش کردن نقی- الیزابت در پایتخت-ایا داعش نابود شد؟ -مجتمع تجاری کوروش تهران-محسن تنابنده-آهنگ عاشق که میشی ماکان بند- اهنگ این قرارمون نبود هوروش بند-دانلود اهنگ-قیمت بنز-قیمت کولر-سفارت فرانسه-سفارت هلند-کنکور ارشد 97-تعداد ثبت نام کنندگان کنکور-ثبت نام شرکت های دانش بنیان-تولیدی کفش ارزان قیمت-پایتخت کلمبیا-قیمت بلیط جام جهانی-برنامه نود-فوتبال-میانمار-اعتراضات امروز مردم تهران-تست-از-به –با –درباره-مطالب-عکس-عشق-عاشقانه-گلشیفته-چهار سوال اساسی مشتریان در فروش
اگر در هسته و مرکز یک فرآیند فروش، پیشنهادی مناسب یا عادلانه وجود نداشته باشد، تنها افراد احمق و نادان ممکن است آن کالا یا خدمات را خریداری کنند.

اگر موفق شدید کسی را گول بزنید تا محصول تان را خریداری کند، مطمئن باشید که آن شخص برای مدتی طولانی مشتری تان باقی نخواهد ماند. کسب و کاری که بر چنین پایه متزلزلی پایه ریزی شده باشد، دوام چندانی نخواهد یافت…

می توان یک آدم ساده لوح را متقاعد نمود که محصول نامناسبی را خریداری کند، اما این کار فقط یک بار قابل انجام است.
یک استادکار و فروشنده مجرب – کسی که می داند چگونه باید پیشنهادهای با کیفیت عرضه کند – برای بار اول مشتری اش را شگفت زده می کند و برای بارهای بعدی نیز همچنان او را شگفت زده و هیجان زده باقی نگه می دارد تا هم فروشنده و هم خریدار، پا به پای هم رشد کنند. سرمایه ها و سودهای میلیونی و میلیاردی به این صورت به وجود می آیند.

وقتی پیشنهادتان مشخص گردید، هنوز دو سؤال دیگر وجود دارند که باید در ذهن مشتری احتمالی، پاسخ مناسبی برای شان وجود داشته باشد.

 4 سوال اساسی مشتریان در فروش | تحلیلگران صنعت- ماکان بند- هم آوا- اسنپ- تپسی- مرکز زلزله نگاری- شهرک غرب- سینما- بهنام بانی- ماکان بند دورهمی- برنامه دورهمی- حمید هیراد- مهران مدیری- لاتاری- به وقت شام- بلیبط سینما- mba- سرفصل های mba- مدرک dba- مدل کیک تولد مردانه- کیک تولد-پلنگ صورتی- اصول و فنون مذاکره حرفه ای- داعش- تحلیلگران صنعت- آموزش فروش در زنجان-مشاوره فروش و تبلیغات در زنجان-مدرسه کسب و کار زنجان- حسین حسینی راد- موسسه آموزشی تحلیلگران صنعت- اعتراضات امروز- قیمت دلار- نوسانات بورس- قیمت مسکن- نسرین نصرتی-حمایت از کالای ایرانی- سیروس مقدم-سریال پایتخت-ترلان پروانه-بهتاش فریبا-تکرار پایتخت-غش کردن نقی- الیزابت در پایتخت-ایا داعش نابود شد؟ -مجتمع تجاری کوروش تهران-محسن تنابنده-آهنگ عاشق که میشی ماکان بند- اهنگ این قرارمون نبود هوروش بند-دانلود اهنگ-قیمت بنز-قیمت کولر-سفارت فرانسه-سفارت هلند-کنکور ارشد 97-تعداد ثبت نام کنندگان کنکور-ثبت نام شرکت های دانش بنیان-تولیدی کفش ارزان قیمت-پایتخت کلمبیا-چهارسوال اساسی مشتریان در فروش

سؤال شماره ۳: چرا باید حرفت را باور کنم؟ 

راستی، چرا باید کسی حرف شما را باور کند؟
این سؤال به مسأله عدم امنیت و اعتماد خریدار باز می گردد. گاهی اوقات، پیشنهاد ارائه شده در وهله اول کاملا خوب و منطقی به نظر می رسد، اما یک مشکل نهفته در مورد آن وجود دارد – آنها آن قدر خوب و رؤیایی هستند که به نظر نمی رسد واقعی باشند.
مردم باید اول باور کنند با یک فرد شارلاتان که روغن مار تقلبی به فروش می رساند رو به رو نیستند تا راضی شوند به آن شخص پول بپردازند. یک پیشنهاد تنها موقعی موفق عمل می کند که اعتباری در پس آن وجود داشته باشد. باز هم تنها یک فرد نادان حاضر می شود در قبال هیچ، پول پرداخت کند، و شما هم به مشتری های نادان نیازی ندارید.

سؤال شماره ۴: چه نفعی برای من دارد؟ 

یک لحظه صبر کن… ما همین الان پاسخ این سؤال را داریم که، «سعی | داری چه چیزی به من بفروشی؟»، مگر این همان سؤال نیست؟
نه دقیقا. وقتی مردم سؤال می کنند که «چه نفعی برای من دارد؟» سعی دارند بفهمند چه مزیت هایی از طریق این پیشنهاد برای آنها ایجاد می شود. مردم محصولات را خریداری می کنند، ولی چیزی که می خواهند «منافع» آن محصولات است. مردم لباس های مارک دار می خرند، اما چیزی که باعث می شود این کار را انجام دهند، پرستیژ و وجهه ای است که از این طریق نصیب شان می شود.

شما غذای سالم خریداری می کنید، اما چیزی که واقعا در پی آن هستید داشتن یک زندگی بهتر و سالم تر و طولانی تر است. و از نظر اغلب بازاریاب ها، این سؤال اصلی ترین سؤالی است که باید به آن پاسخ داده شود. اهمیت این سؤال کاملا روشن است – اگر هیچ نفعی برای من ندارد، چرا باید وقتم را تلف کنم و به صحبت های تو گوش بدهم؟
این سؤال به قدری ذهن بازاریاب ها را به خود معطوف کرده است که آن را به شکل “WIFM”  (انگلیسی: What is in it for me ) خلاصه کرده ایم. اما با این وجود، توجه کردن به این سؤال به تنهایی، کاری احمقانه است.
همان بازاریاب هایی که به اشتباه به شما می گویند «جلز و ولز را به جای استیک واقعی بفروش» به شما خواهند گفت، «منافع محصول خود را بفروش، نه ویژگی های آن را».

ماکان بند- هم آوا- اسنپ- تپسی- مرکز زلزله نگاری- شهرک غرب- سینما- بهنام بانی- ماکان بند دورهمی- برنامه دورهمی- حمید هیراد- مهران مدیری- لاتاری- به وقت شام- بلیبط سینما- mba- سرفصل های mba- مدرک dba- مدل کیک تولد مردانه- کیک تولد-پلنگ صورتی- اصول و فنون مذاکره حرفه ای- داعش- تحلیلگران صنعت- آموزش فروش در زنجان-مشاوره فروش و تبلیغات در زنجان-مدرسه کسب و کار زنجان- حسین حسینی راد- موسسه آموزشی تحلیلگران صنعت- اعتراضات امروز- قیمت دلار- نوسانات بورس- قیمت مسکن- نسرین نصرتی-حمایت از کالای ایرانی- سیروس مقدم-سریال پایتخت-ترلان پروانه-بهتاش فریبا-تکرار پایتخت-غش کردن نقی- الیزابت در پایتخت-ایا داعش نابود شد؟ -مجتمع تجاری کوروش تهران-محسن تنابنده-آهنگ عاشق که میشی ماکان بند- اهنگ این قرارمون نبود هوروش بند-دانلود اهنگ-قیمت بنز-قیمت کولر-سفارت فرانسه-سفارت هلند-کنکور ارشد 97-تعداد ثبت نام کنندگان کنکور-ثبت نام شرکت های دانش بنیان-تولیدی کفش ارزان قیمت-پایتخت کلمبیا-چهار سوال اساسی مشتریان در فروش

این رویکرد در واقع در کوتاه مدت می تواند موثر باشد، ولی در درازمدت قطعا چنین نخواهد بود.

شخصیت شناسی در مذاکره
یک اصل متعارف یا بدیهی در بازاریابی وجود دارد که می گوید:

«مردم بر اساس احساسات و عواطف خود تصمیم میگیرند و سپس با استفاده از منطق خود آن را توجیه می کنند.»

به نظرم حقیقت بزرگی در این عبارت نهفته است.

شخصیت شناسی در مذاکره۴ سوال اساسی مشتریان در فروش | تحلیلگران صنعت

این گفته را با آن چهار سؤال اساسی منطبق کنید. سه سؤال اول به منطق خریدار توجه می کنند و سؤال آخرى به احساس خریدار توجه می کند. اگر فقط به آن سؤال احساسی توجه کنید، باز هم فقط می توانید افراد احمق و نادان را به سمت خود جلب کنید.
اما در مورد شما و در لحظه ارائه پیشنهاد، قضیه به این شکل نخواهد بود.

4 سوال اساسی مشتریان در فروش | تحلیلگران صنعت- ماکان بند- هم آوا- اسنپ- تپسی- مرکز زلزله نگاری- شهرک غرب- سینما- بهنام بانی- ماکان بند دورهمی- برنامه دورهمی- حمید هیراد- مهران مدیری- لاتاری- به وقت شام- بلیبط سینما- mba- سرفصل های mba- مدرک dba- مدل کیک تولد مردانه- کیک تولد-پلنگ صورتی- اصول و فنون مذاکره حرفه ای- داعش- تحلیلگران صنعت- آموزش فروش در زنجان-مشاوره فروش و تبلیغات در زنجان-مدرسه کسب و کار زنجان- حسین حسینی راد- موسسه آموزشی تحلیلگران صنعت- اعتراضات امروز- قیمت دلار- نوسانات بورس- قیمت مسکن- نسرین نصرتی-حمایت از کالای ایرانی- سیروس مقدم-سریال پایتخت-ترلان پروانه-بهتاش فریبا-تکرار پایتخت-غش کردن نقی- الیزابت در پایتخت-ایا داعش نابود شد؟ -مجتمع تجاری کوروش تهران-محسن تنابنده-آهنگ عاشق که میشی ماکان بند- اهنگ این قرارمون نبود هوروش بند-دانلود اهنگ-قیمت بنز-قیمت کولر-سفارت فرانسه-سفارت هلند-کنکور ارشد 97-تعداد ثبت نام کنندگان کنکور-ثبت نام شرکت های دانش بنیان-تولیدی کفش ارزان قیمت-پایتخت کلمبیا-چهار سوال اساسی مشتریان در فروش

شما تنها یک پیشنهاد عرضه نمی کنید، بلکه چیزی که شما عرضه خواهید کرد یک پیشنهاد ردنشدنی خواهد بود. .

پیشنهاد ردنشدنی چیست؟

چگونه می توان چنین پیشنهادی را ایجاد کرده و ارائه نمود؟

آیا می تواند به همین سادگی و اثربخشی که به نظر می رسد باشد؟

بله، کاملا همین طور است.
نه تنها این مسأله صحت دارد، بلکه منافع آن به قدری عمیق و گسترده هستند که در حال حاضر نمی توانید آنها را تشخیص دهید. علاوه بر این، به کارگیری این فناوری باعث می شود محدوده های بازاریابی و تبلیغات، گستردگی بیشتری پیدا کنند. و خواهید دید که قادر خواهید بود از این فناوری در تمام وجوه و جنبه های مختلف زندگی تان به شکل کاملا مؤثری بهره بگیرید.

۴ سوال اساسی مشتریان در فروش | تحلیلگران صنعت

ماکان بند- هم آوا- اسنپ- تپسی- مرکز زلزله نگاری- شهرک غرب- سینما- بهنام بانی- ماکان بند دورهمی- برنامه دورهمی- حمید هیراد- مهران مدیری- لاتاری- به وقت شام- بلیبط سینما- mba- سرفصل های mba- مدرک dba- مدل کیک تولد مردانه- کیک تولد-پلنگ صورتی- اصول و فنون مذاکره حرفه ای- داعش- تحلیلگران صنعت- آموزش فروش در زنجان-مشاوره فروش و تبلیغات در زنجان-مدرسه کسب و کار زنجان- حسین حسینی راد- موسسه آموزشی تحلیلگران صنعت- اعتراضات امروز- قیمت دلار- نوسانات بورس- قیمت مسکن- نسرین نصرتی-حمایت از کالای ایرانی- سیروس مقدم-سریال پایتخت-ترلان پروانه-بهتاش فریبا-تکرار پایتخت-غش کردن نقی- الیزابت در پایتخت-ایا داعش نابود شد؟ -مجتمع تجاری کوروش تهران-محسن تنابنده-آهنگ عاشق که میشی ماکان بند- اهنگ این قرارمون نبود هوروش بند-دانلود اهنگ-قیمت بنز-قیمت کولر-سفارت فرانسه-سفارت هلند-کنکور ارشد 97-تعداد ثبت نام کنندگان کنکور-ثبت نام شرکت های دانش بنیان-تولیدی کفش ارزان قیمت-پایتخت کلمبیا-10 مورد از چالش برانگیزترین موضوعات در بازاریابی

پیشنهاد ما:

سرنخ های طلایی در کسب و کار

 

۴ سوال اساسی مشتریان در فروش | تحلیلگران صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gift