چگونه یک پیشنهاد رد نشدنی به مشتری ارائه دهیم؟ |پیشنهاد رد نشدنی پیتزا دومینوز چه بود؟

چگونه یک پیشنهاد رد نشدنی به مشتری ارائه دهیم؟

پیشنهاد رد نشدنی پیتزا دومینوز چه بود؟

چگونه یک پیشنهاد رد نشدنی به مشتری ارائه دهیم؟

رسیدن او به موفقیت در یک شب انجام نگرفت. موناگان بالا و پایین های فراوانی را تجربه کرد .(از جمله یک بار تا مرز ورشکستگی پیش رفت و یک بار هم نمایندگی های کمپانی اش از او شکایت کردند، اما این موضوع تنها تا وقتی ادامه یافت که او مثال بی نظیری از یک پیشنهاد ردنشدنی (و یکی از بزرگترین جنگ های تبلیغاتی تاریخ را عرضه کرد که باعث شد دومینوز ناگهان متحول شده و رشد انفجاری خود را آغاز کند.

چگونه یک پیشنهاد رد نشدنی به مشتری ارائه دهیم؟

 

چگونه یک پیشنهاد رد نشدنی به مشتری ارائه دهیم؟

تام موناگان می دانست که مردم دوست دارند پیتزای گرم و تازه داشته باشند. بنابراین او چنین ضمانتی را برای مشتری هایش به وجود آورد « کمتر از ۳۰ دقیقه… یا پیتزای مجانی… »

اغراق نکرده ام اگر بگویم که این کار توفانی در جهان کسب و کار پیتزا به راه انداخت. در زمانی که دومینوز مجبور شد در اثر یک پرونده حقوقی در سال ۱۹۹۳ دست از استفاده از شعار «کمتر از ۳۰ دقیقه… یا پیتزای مجانی» بکشد، آنها در سراسر ایالات متحده به نفر اول صنعت حمل پیتزا به در منازل مشتری ها تبدیل شده بودند. او
و این تضمین «کمتر از ۳۰ دقیقه… یا مجانی» به بخشی از زبان و اصطلاحات ما تبدیل شد. “

ما در این باره اظهار شگفتی میکردیم … نه، ولی جدی میگم، چطوری این قدر سریع پیتزاهارو می یارن؟! شرط می بندم اونارو توی همون استیشن درست می کنند!»).
حتی گاهی جوک هایی در این باره می ساختیم. اما از همه مهم تر آن که، همچنان به خرید آنها ادامه می دادیم.

اما بگذارید چیزی را بگویم که قدرت واقعی نحوه استفاده دومینوز از یک پیشنهاد ردنشدنی را نشان می دهد: 

پیتزاهای دومینوز واقعا افتضاح بودند! – میدانم که تنها کسی نیستم که چنین اعتقادی دارد. دومینوز در آن روزهایی که برای اولین بار کشور را با توفان خود روبه رو ساخت، واقع پیتزاهای مزخرفی داشت. ما آن وقت ها به شوخی می گفتیم که نمی توان فرق بین پیتزای آنها و یک جعبه مقوایی را تشخیص داد و فقط بخشی از این کلام توأم با شوخی بود.

چگونه یک پیشنهاد رد نشدنی به مشتری ارائه دهیم؟
بله، پیتزای آنها در آن زمان واقعا افتضاح بود، اما این مسأله اهمیتی نداشت. دومینوز از بذرهای پیشنهادی ردنشدنی استفاده می کرد.
وقتی مردم گرسنه هستند و نمی خواهند از منزل خود خارج شوند، حاضرند هر چیزی را بخورند – حتی پیتزایی که مثل مقوا باشد – ولی به شرط آن که بتوانند آن را با سرعت به دست آورند.
این مسأله هم می تواند به شما نشان دهد که چگونه یک پیشنهاد ردنشدنی می تواند توجه میلیونها نفر را به خود جلب کند. مسأله مورد نظر من این است که وقتی دومینوز بالاخره در اثر تصادف یکی از رانندگان اش با یک عابر پیاده و شکایات چند میلیون دلاری پس از آن مجبور شد دست از اجرای ضمانت تحویل ۳۰ دقیقه ای خود بردارد، این مسأله به یک خبر بین المللی تبدیل شد.

چگونه یک پیشنهاد رد نشدنی به مشتری ارائه دهیم؟

تجزیه و تحلیل دومینوز

اجازه بدهید به تحلیل این مسأله بپردازیم که چه چیزی باعث شد این پیشنهاد تا این حد موفق شود.
اگر گرسنه باشید، زمان زیادی نداشته باشید، و یک غذای گرم بخواهید، به کجا زنگ می زنید؟ خب مشخص است که به کسی زنگ می زنید که ظرف ۳۰ دقیقه پیتزا را برایتان بیاورد. وقتی سایر کسانی که پیتزا حمل می کنند و برای تان می آورند که شاید پیتزای خوشمزه تری هم دارند – کاملا تصادفی و شانسی عمل می کنند، همین الآن به کدام شان اعتماد کرده و به او زنگ می زنید؟

 

چگونه یک پیشنهاد رد نشدنی به مشتری ارائه دهیم؟

البته زمان در مورد پیشنهاد آنها، تنها عامل مؤثر نبود. آنها پیشنهاد می کردند که یا کمتر از ۳۰ دقیقه پیتزای شما را می آورند، یا این پیتزا مجانی خواهد بود. این بخش از این پیشنهاد بود که معیار اصلی برای تبدیل کردن آن به یک پیشنهاد ردنشدنی به حساب می آمد. این پیشنهاد بیشتر شبیه به یک چالش بود.

مردم با این کار شروع به اندازه گیری زمان می کردند تا متوجه شوند که آیا شخصی که پیتزا را می آورد، دیر کرده است یا خیر. این کار شبیه به یک بخت آزمایی کوچک بود. شما تقریبا تمایل داشتید که آنها دیر برسند تا بتوانید پیتزای مجانی دریافت کنید. بنابراین، این پیشنهاد ردنشدنی چیزی بیش از یک مبارزه یا فعالیت تبلیغاتی بود. این پیشنهاد به یک مسأله فرهنگی تبدیل شده بود. و البته باعث شد میلیاردها دلار سود برای این کمپانی به وجود آید.
البته یک نکته دیگر هم در این زمینه وجود دارد که تا حال به آن اشاره نکردیم. نکته این است که اگر قرار بود پیتزاهای دومینوز همواره مثل مقوا باقی بمانند، این کمپانی نمی توانست به چنین موفقیتی دست پیدا کرده . آن را حفظ کند.

پیشنهاد ردنشدنی باید نقطه آغاز تان باشد!

چیزی که دانستن آن در این مقطع ضرورت دارد این است که: پیشنهاد ردنشدنی به قدری قوی و قدرتمند است که باید هسته اصلی کسب و کارتان را – تشکیل دهد. پیش از آن که درگیر هر نوع دیگری از فعالیت های بازاریابی شوید، باید کارتان را با یک پیشنهاد ردنشدنی شروع کنید.

در ادامه این مطالب به شما خواهیم گفت که چگونه یک پیشنهاد رد نشدنی برای کسب و کارتان ایجاد کنید…

 

چگونه میتوان پیروز میدان رقابت برای فروش شد؟

چگونه یک پیشنهاد رد نشدنی به مشتری ارائه دهیم؟ (بخش ۱)

۴ سوال اساسی مشتریان در فروش

 

 

ماکان بند- هم آوا- اسنپ- تپسی- مرکز زلزله نگاری- شهرک غرب- سینما- بهنام بانی- ماکان بند دورهمی- برنامه دورهمی- حمید هیراد- مهران مدیری- لاتاری- به وقت شام- بلیبط سینما- mba- سرفصل های mba- مدرک dba- مدل کیک تولد مردانه- کیک تولد-پلنگ صورتی- اصول و فنون مذاکره حرفه ای- داعش- تحلیلگران صنعت- آموزش فروش در زنجان-مشاوره فروش و تبلیغات در زنجان-مدرسه کسب و کار زنجان- حسین حسینی راد- موسسه آموزشی تحلیلگران صنعت- اعتراضات امروز- قیمت دلار- نوسانات بورس- قیمت مسکن- نسرین نصرتی-حمایت از کالای ایرانی- سیروس مقدم-سریال پایتخت-ترلان پروانه-بهتاش فریبا-تکرار پایتخت-غش کردن نقی- الیزابت در پایتخت-ایا داعش نابود شد؟ -مجتمع تجاری کوروش تهران-محسن تنابنده-آهنگ عاشق که میشی ماکان بند- اهنگ این قرارمون نبود هوروش بند-دانلود اهنگ-قیمت بنز-قیمت کولر-سفارت فرانسه-سفارت هلند-کنکور ارشد 97-تعداد ثبت نام کنندگان کنکور-ثبت نام شرکت های دانش بنیان-تولیدی کفش ارزان قیمت-پایتخت کلمبیا-10 مورد از چالش برانگیزترین موضوعات در بازاریابی

چگونه یک پیشنهاد رد نشدنی به مشتری ارائه دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gift