چگونه یک طرح بازاریابی برای کسب و کارمان طراحی کنیم؟ (آموزش تصویری)

طرح بازاریابی (Marketing plan) چیست؟

چگونه یک طرح بازاریابی برای کسب و کارمان طراحی کنیم؟

چگونه یک طرح بازاریابی برای کسب و کارمان طراحی کنیم؟

در یک سازمان یا واحد کسب و کار و یا سطح محصول (مانند: خط تولید محصول)، برنامه بازاریابی به تغییر مفهوم یک محصول یا خدمت .

شناخت بهتر نیازهای جامعه مشتریان هدف، دستیابی به انتظارات فروش شرکت، سهم بازار و … کمک می کند.

یک طرح بازاریابی به دقت عنوان می کند که شرکت جهت عرضه محصولات و پشتیبانی از محصولات قدیمی، چه کارهایی انجام خواهد داد،

این برنامه به نحوی تعیین کننده مسیر راه و جزئیات اجرایی، بازاریابی سازمان است.

چگونه یک طرح بازاریابی برای کسب و کارمان طراحی کنیم؟

برنامه بازاریابی ، زمان بندی فروش و فعالیت های ترویجی ، سیاست قیمت گذاری و تلاش هایمربوط به توزیع کالا (Place) را نشان می دهد .

چگونگی کنترل فرآیندها و همچنین اندازه گیری نتایج، قسمتی از برنامه است.

با برنامه های بازاریابی به طور محرمانه رفتار می شود، تا هیچ رقیبی از جزئیات آن ها استفاده نکند!

یک برنامه بازارایابی، بر اساس بازار هدف و عناصر آمیخته بازاریابی (Marketing Mix) ، شامل ارکان:

محصول یا خدمت  یا Product، قیمت گذاری یا Price، مکان یا توزیع Place ، و فعالیت های پیشبردی (Promotion) و یا اصطلاحا ۴P تدوین می شود .

منظور از آمیخته بازاریابی یا ترکیب این است که بین این اجزا می‌بایست یک نگرش سیستمی و هماهنگ برقرار شود تا بتواند بر مشتری تاثیر گذارد. طراحی و توسعه آمیخته بازاریابی (Marketing Mix) که به آن «چهار پی ۴P» یا «هشت پی ۸P» گفته می شود و از وظایف اصلی مدیر بازاریابی می باشد.

چگونه یک طرح بازاریابی برای کسب و کارمان طراحی کنیم؟

فرم استاندارد یک برنامه یا طرح بازاریابی از موارد زیر تشکیل می شود:

  • خلاصه اجرایی یا Executive Summary
  • فهرست عناوین
  • خلاصه ای از وضعیت معمول شرکت:  
  • این بخش شامل تمام داده های مربوطه، متشکل از تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف شرکت، فرصت ها و تهدیدها است.
  • ارزیابی متمرکز بر فرصت های بازار
  • این بخش ، شامل یک بررسی از بخش های مختلف بازار هدف، مشتریان و ارزیابی نیازهای آنان، و چالش های رقابتی ای که شرکت ها و محصولات شان با ان ها مواجه می شوند، است .
  • اهداف مالی و بازاریابی:
  • معمولاً اهداف مالی به عنوان اصلاح (یا ارتقای) در آمدهای اضافی عنوان می شوند و از آن انتظار می رود که در پایان هر دوره برنامه ریزی به دریافت سود منجر شوند. از مهم ترین اهداف
  • بازاریابی یا Marketing Goals می توان به عنوان فروش یا توسعه سهم بازار (Market Share) یاد کرد.
  • خلاصه ای از استراتژی بازاریابی شرکت: 
  • این خلاصه، بازار هدف و چگونگی جایگاه یابی، خط تولید محصول، توزیع و قیمت گذاری را نشان می دهد . همچنین این استراتژی، تمام اقدامات ویژه ای را که منجر به کسب اهداف ذکر شده می شوند . در نظر خواهد گرفت . این گونه اقدامات، ممکن است متشکل از تجدید سازمان در قسمت نیروی فروش استفاده مشتری از تخفیف، برنامه جامع تبلیغاتی ملی، برنامه های مربوط به بازاریابی از طریق پست مستقیم و غیره باشد.

 

آن چه در این مجموعه برای شما وجود دارد:

A-  پنج قسمت آموزش تصویری دوبله شده با موضوع نحوه طراحی طرح بازاریابی به همراه یک مثال

B-   فایل pdf آموزش کامل طرح بازاریابی و نحوه طراحی آن

جهت دانلود موارد فوق روی دکمه “دانلود” کلیک کنید…

 

دانلود

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gift