چگونه میتوان پیروز میدان رقابت برای فروش شد؟ (بخش ۴)

چگونه میتوان پیروز میدان رقابت برای فروش شد؟(بخش ۴)

چگونه مناسب ترین زمان و یهترین راه ارائه ی پیشنهاد فروش را تشخیص دهم؟

چگونه میتوان پیروز میدان رقابت برای فروش شد؟

 

اگر می خواهید فروشی صورت بگیرد، باید به موقع پیشنهاد بدهید. حتما می گویید این را خودم هم میدانم، بهترین زمان پیشنهاد دادن چه وقت است؟ من از کجا بدانم؟ هیچ کس به جز خود شما نمی تواند تشخیص بدهد فقط می توانم بگویم زمان مناسب، وقتی است که نشانه های تمایل را در خریدار ببینید و احساس درونی خود شما هم مؤید آمادگی شرایط باشد.
تشخیص این که پیشنهاد را چطور عنوان کنیم، آسان تر از تعیین زمان مطرح کردن آن است. از آن جا که پیشنهاد دادن یکی از مهم ترین اجزای معامله است، باید با آمادگی کامل در مورد آن اقدام کنیم.

چگونه میتوان پیروز میدان رقابت برای فروش شد؟
نکته ی مهم: پرسش هایی که هرگز نباید در هنگام پیشنهاد فروش طرح کرد از این قرارند: «چه کار کنم تا این معامله انجام شود؟» یا «شما برای انجام دادن این معامله چه انتظاری از من دارید؟» به نظر برخی از این پرسش ها توهین آمیز هستند و از طرفی فروشنده های حرفه ای با هدفها و وظیفه های خود آشنا هستند.

 

بعضی از فروشنده ها پیشنهادشان را طوری مطرح می کنند که گویی اهمیت چندانی برای پاسخ مشتری قائل نیستند. این عده با شنیدن «نه» دست از تلاش برمی دارند ولی فروشنده های حرفه ای همیشه «نه» را «هنوز نه» تلقی میکنند.

چگونه میتوان پیروز میدان رقابت برای فروش شد؟

می خواهید بدانید چطور پیشنهاد فروش بدهید؟ وقتی رو در روی خریدار قرار می گیرید!

این موردها را به خاطر داشته باشید:

۱٫ بپرسید: نگرانید که از معامله با ما ضرر کنید؟
وقتی از مشتری چنین پرسشی شود، اگر نگران چیزی باشد آن را بروز خواهد داد و از آنجا که معمولا مورد خاصی وجود ندارد و سکوت می کند، می توانید فوری بگویید: «خب پس حالا که چیزی را از دست نمی دهید، امضا بفرمایید.»

۲٫ بپرسید: آیا مایلید از خدمات دیگر شرکت ما هم استفاده کنید؟

اگر شما فروشندهی شرکتی هستید که محصولات متعددی دارد، در ابتدای کار فقط با یک نوع محصول موقعیت خود را تثبیت کنید و در حاشیه راه را برای معامله های دیگر هموار کنید.

۳٫ به مشتری نشان دهید که مایلید در مراحل بعدی کار هم مشارکت کنید.

به طور مثال، بپرسید: آیا می خواهید ترتیبی بدهید که من هم زمان تحویل جنس حضور داشته باشم؟ یا می خواهید چند نفر از کارمندانتان آموزش ببینند؟ یا به نظر شما جلسه های آموزشی را کی برگزار کنیم؟

۴٫ بپرسید آیا مانعی سر راه معامله با شرکت شما می بیند؟

بگویید: اگر موردی به نظرتان می رسد، بفرمایید تا رفع کنم.

۵٫ اگر به مانع یا مشکلی اشاره کرد

بپرسید: فقط به خاطر همین یک مورد است که رضایت نمی دهید؟ پس اگر این مشکل برطرف شود کار تمام است؟

۶٫ خلاقیت به خرج دهید.

در مدت زمانی که منتظر دریافت جواب مشتری هستید، با یک شوخی جالب اعلام وجود کنید. به طور مثال، برایش پیامک بزنید و بنویسید «با جواب مثبت خود خواب را به چشمان من باز گردان» یا «با یک بله ی شما شب تار فروشنده ی بینوا سحر می شود.» .
نمک بپاشید و پول پارو کنید! .

۷٫ شرایطی فراهم کنید که «نه» گفتن به پیشنهادتان سخت باشد.

به طور مثال، بگویید: «چطور است روز جمعه ناهار در خدمتتان باشم تا در این فرصت خواسته هایتان را برایم شرح دهید. همان جا به شما خواهم گفت که برآوردن آنها در توان ما هست یا نه. این پیشنهاد را می پسندید؟» یا «چطور است که برای آزمایش یک نمونه از محصول ما را ببرید. اگر به کارایی آن و صحت گفته های بنده ایمان نیاوردید لازم نیست هزینه اش را بپردازید، پیشنهاد منصفانه است؟»

 

اگر هیچ یک از موردهای بالا کار ساز نبود چه کنیم؟؟؟؟

چگونه میتوان پیروز میدان رقابت برای فروش شد؟

با شوخی کار را تمام کنید. بگویید: می دانید چطور هر دوی ما خلاص میشویم؟با بله گفتن شما!

نکته ی مهم: پیشنهادتان را وقتی عنوان کنید که مشتری از نظر روحی در شرایط مساعدی باشد. یکی از بدترین مکان های ارائه ی پیشنهاد، دفتر مشتری است و بهترین جاسر میز صبحانه، ناهار، و یا شامی است که شما میزبانید. دفتر خودتان و نمایشگاه های تجاری هم در اولویت های بعدی قرار دارند.

پاسخ نهایی: رمز موفقیت در این است که با حالتی دوستانه و محترمانه پیشنهادتان را عنوان کنید. مراقب باشید مشتری احساس نکند تحت فشار قرار گرفته و لحنتان آمرانه نباشد. برای کسب مهارت چاره ای جز تمرین زیاد ندارید.

چگونه میتوان پیروز میدان رقابت برای فروش شد؟
خریدار پر چه اساسی تصمیم می گیرد و معمولا به دنبال چیست؟

خریداران عموما دنبال ۴٫۵ ویژگی هستند…

۱-دیدن تفاوتی فاحش در کیفیت محصول و ارائه ی خدمات پس از فروش در مقایسه با رقبایتان.
۲- دستیابی به چیزی که فقط از معامله با شما عایدشان می شود. توجه کنید که ، این مورد فقط قیمت ارزان تر نیست.حتی می تواند نوعی ارزش اخلاقی باشد.
۳- اطمینان از این که هیچ ضرری متوجه آنان نمی شود.
۴- رضایت قلبی. باید این قدرت را داشته باشید که جای خود را در دل خریدار باز کنید تا به شما ایمان بیاورد و اعتمادش جلب شود. فقط کافی است از شما خوشش بیاید.
۴٫۵- پایین ترین قیمت.

ولی مطمئن باشید اگر به ۴ مورد اول توجه کافی بشود، در ۶۰ تا ۷۰ درصد معامله ها مسئله ی قیمت آن قدرها مهم جلوه نمی کند.


پاسخ نهایی:

چه برنامه ریزهای اقتصادی شرکتها و چه خریداران معمولی تنها به دنبال انجام دادن معامله نیستند، بلکه به آرامش خیال هم فکر می کنند. همه مقید هستند چیزی را انتخاب کنند که نیازهایشان برآورده شود، نه این که قیمت مناسبی داشته باشد.بیشتر آنان که در گوشه و کنار درباره ی محصولات مختلف میشنوند، اهمیت زیادی قائل اند و بدانید کسانی که در یک زمینه تجاری یا صنعتی فعالیت میکنند یکدیگر را میشناسند و به نحوی با هم در ارتباط هستند.

بنابراین هم باید محصول ایده آلی عرضه کنید، هم ویژگی های شما و محصولتان زبانزد خاص و عام باشد.شهرت را دست کم نگیرید،برایتان سفارش های زیادی به ارمغان می آورد.

 

چگونه میتوان پیروز میدان رقابت برای فروش شد؟(بخش ۴)

چگونه میتوان پیروز میدان رقابت برای فروش شد؟

جهت مطالعه مطالب مرتبط روی نوشته ها کلیک کنید.

چگونه میتوان پیروز میدان رقابت برای فروش شد؟ (بخش ۱)

چگونه میتوان پیروز میدان رقابت برای فروش شد؟ (بخش ۲)

چگونه میتوان پیروز میدان رقابت برای فروش شد؟ (بخش ۳)

 

 

 

2 thoughts on “چگونه میتوان پیروز میدان رقابت برای فروش شد؟ (بخش ۴)

  1. سیاوش فرتوت says:

    با سلام خدمت شما بزرگواران
    مطالب بسیار خوبی رو عنوان کردید بنده به شخصه که لذت بردم و نت برداری کردم
    موفق و پیروز باشید

    • admin says:

      باسلام و عرض ادب
      ابتدا تشکر میکنیم از اینکه به سایت ما مراجعه فرمودین، و خیلی خوشحالیم که مطالب سایت براتون مفید واقع شده.
      با آرزوی بهترین ها برای شما دوست عزیز
      “تیم تحلیلگران صنعت”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gift