چگونه میتوانیم تجارب خوبی در بازاریابی داشته باشیم؟

چگونه میتوانیم تجارب خوبی در بازاریابی داشته باشیم؟

کسب یک تجربه خوب بازاریابی، حاصل رابطه بین کیفیت فعالیت های بازاریابی و عوامل محیطی موثر بر آن است . که در برخی مواقع به شدت نام تجاری سازمان را تحت تاثیر قرار می­دهند. وقتی به دنبال کسب یک تجربه خوب بازاریابی برای برندتان هستید . مراحل زیر را حتما مورد توجه قرار دهید:

 

چگونه میتوانیم تجارب خوبی در بازاریابی داشته باشیم؟

 

۱٫مخاطبان خود را بشناسید

وقتی شما مخاطبانتان را بشناسید، می­دانید چه چیزهایی آنها را به وجد می­آورد و چه چیزهایی ناامیدشان می­کند. شناسایی نقاط درد و لذت مشتریان یکی از مهم ترین مراحل اولیه برای ارائه راه حل به آنان است. چه موضوعاتی مخاطبان شما را هیجان زده می­کند؟ چه چیزهایی باعث سرخوردگی مخاطبانتان می­شود؟ بیشتر چه موضوعاتی را به اشتراک می­گذارند؟

 

چگونه میتوانیم تجارب خوبی در بازاریابی داشته باشیم؟

 

۲٫همه جا از نام تجاری خود استفاده کنید

یکی از دلایلی که باعث می­شود تجربه بازاریابی خوب مورد توجه قرار گیرد، این است که مخاطبان را درگیر شما و برندتان می­کند و باعث می­شود از شما خرید کنند. مطمئن شوید که در هر فعالیت و تجربه، راه حل مناسبی به مشتری پیشنهاد داده اید (چه در مورد محصول چه در مورد خدمات). با مراجعه به بخش سوالات متداول و مکالمه های مشتریان در شبکه های اجتماعی، اطلاعات بسیار ارزشمندی برای سازمان و برند تجاری ما به دست می ­آید.

 

چگونه میتوانیم تجارب خوبی در بازاریابی داشته باشیم؟

 

۳٫نقل داستان ها و اتفاقات سازمان را مورد توجه قرار دهید

یکی از بهترین معیار ها برای درک تجربه خوب بازاریابی، نقل داستان های مربوط به کسب و کارتان است که باعث برقراری یک ارتباط خوب بین مخاطبان با برند سازمانی شما می­شود (همچنین می­تواند به عنوان روش بازاریابی دهان به دهان مورد استفاده قرار بگیرد). باید بستر مناسبی برای مشتریان ایجاد کنید تا آنها به راحتی بتوانند داستان ها و مطالب کوتاهشان را با دیگران به اشتراک بگذارند.

 

چگونه میتوانیم تجارب خوبی در بازاریابی داشته باشیم؟

۴٫تیم خوبی بسازید

یکی از بهترین راه ها برای تقویت تجارب بازاریابی و کسب نتایج موفق، همراهی یک تیم قوی همراه با روابط دوستانه است. همراهی یک تیم قوی نه تنها این امکان را فراهم می­کند که شما مخاطبان را به خوبی مدیریت کنید، بلکه باعث ایجاد ایده های خلاقانه در جلسات بارش فکری می­شود، زیرا هم تیمی های شما افرادی هستند که با افق دید گسترده، فرصت های روشنی را برای سازمان شما ایجاد می­کنند.

 

چگونه میتوانیم تجارب خوبی در بازاریابی داشته باشیم؟

 

۵٫اطلاعاتتان را ساده و قابل فهم کنید

تجربه یک بازاریابی خوب باید به گونه ای باشد که مدت ها بعد از انجام فروش و اتمام فروش همچنان در خاطرمان بماند. ارتباطات ما با مشتریانمان باید به گونه ای باشد که آنها سالها بعد هم به خوبی از برند ما یاد کنند. با انتخاب یک نماد به یاد ماندنی و خاطره انگیز برای سازمانتان، شما نام خود را همواره در ذهن مشتری ثبت می­کنید.

 

چگونه میتوانیم تجارب خوبی در بازاریابی داشته باشیم؟

برگرفته شده از مجله بازاریابی

ترجمه شده توسط : نیلوفر مقدم

گردآورنده : موسسه تحلیلگران صنعت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gift