چگونه از رقبا متمایز باشیم؟ (معرفی تکینیک ها و روش های کاربردی برای کسب و کارها)

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟

چه کنم که دیگران بین من و رقبایم تمایز قائل شوند؟

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟

همه ی فروشنده ها خیال می کنند که محصولشان از نمونه های مشابه بهتر است و مشتری هم آن را متفاوت و برتر می داند. شمایید که باید تفاوت را ایجاد کنید؛ آن هم با پرسش هایی که می پرسید، خلاقیتی که از خود نشان میدهید و نوع ارتباطی که برقرار می کنید.
خود را از دیگران متمایز می کنید، اگر:

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟
. چون در حقیقت در نظر مردم بیشتر محصولات، کارخانه ها و فروشنده ها مثل هم هستند. در همایش های فروش محصولاتتان به کارهایی دست بزنید که همه انگشت به دهن بمانند و توجهشان جلب شود.

حقیقت این است که شما و رقبایتان هیچ فرقی ندارید،
مگر این که خودتان تفاوتی ایجاد کنید. 

در این میان نگرشی که نسبت به کارتان دارید، نقش مهمی ایفا می کند.

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟

 

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟

آیا با مشتری هایم به قدر کافی در تماس هستم؟

پاسخ منفی است. فروشنده ها و مسئولان بخش بازاریابی یک شرکت از این مهم غافل اند و خیال می کنند همین که به وظایفشان عمل کنند کافی است.
راههای متفاوتی برای برقراری تماس با مشتری وجود دارد و معلوم است که ویترین آن ملاقات رو در روست؛ ولی متاسفانه نه مشتری وقت دارد، نه فروشنده! بنا بر این خیلی ها دست به کارهای تبلیغاتی از جمله چاپ آگهی می زنند که به نظر من اتلاف وقت و پول است و غالبا هیچ کس آن را نگاه نمی کند و دور می اندازد. و فقط تبلیغ هایی که در آن اظهار نظر مشتری های قدیمی گنجانده شده باشند، مؤثر هستند.

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟
بعضی ها هم با ارسال پیام با مشتری ارتباط برقرار می کنند. پیامی تأثیرگذار است که اگر به دست کسی رسید، برایش سودمند باشد، آن را برای دیگران بفرستد و منتظر دریافت بعدی باشد.
اگر رقیب شما روزی یک بار با دست پر سراغ مشتری های شما می رود، خودتان باید حداقل هفته ای یک بار با آنان در تماس باشید تا تأثیراتش را خنثی کنید.

پاسخ نهایی: دست کم ماهی یک بار از طریق مجله ی الکترونیکی با هر مشتری در ارتباط باشید. برای آنان پیام های کوتاه و جالب بفرستید. چیزی که معرف شما و کارتان باشد و نشان بدهد از دیگران متمایزید. چیزی که به مشتری های شما کمک کند تا در کارشان موفق تر باشند و سود بیشتری عایدتان شود.

ارتباط موثر

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟

پیام ها را طوری تنظیم کنید که همه با اشتیاق آن را برای دوستانشان بفرستند. اگر دیدید شرکت به داشتن مجله ی الکترونیکی اهمیت نمیدهد، مجله ای را درست کنید.

راز مهم: با ارزش ترین چیزی که پس از صد سال کار و تجارت برایتان باقی می ماند فهرست کسانی است که برایشان ایمیل فرستاده اید.

چه تدبیری بیندیشم که هر کس

وب سایتــــــــــم را می بیـــــند،

مشتـــاق شود از من خرید کند؟

تجارت الکترونیکی بخش مهمی از دنیای تجارت فردا را تشکیل می دهد. امروزه اگر میخواهیم از رقبا عقب نیفتیم، باید شرایطی فراهم کنیم که مشتری بتواند از طریق اینترنت خرید کند. تجارت الکترونیکی جزئی از زندگی ما شده است و ناچاریم از آن کمک بگیریم. . .

امروزه میلیونها دلار صرف خریدهای اینترنتی می شود، ولی به زودی این مبلغ به تریلیونها دلار خواهد رسید.

تقریبا هر چیزی را می توان از طریق اینترنت خریداری کرد، حتی بیشتر خطوط هواپیمایی فروش اینترنتی دارند و دیگر برای تهیه ی بلیط نیازی به مراجعه به آژانس ها نیست. آیا مشتری شما هم می تواند از طریق اینترنت خرید کند؟ احتمالا روی نکته ی حساسی دست گذاشته ام. وب سایت بسیاری از فروشنده ها و شرکتها چیزی بیش از یک اعلام وجود ساده نیست.
برای این که خود را ارزیابی کرده باشید، از صفحه های ارزشمندی که در وب سایتتان دارید، کپی بگیرید.
صفحه هایی که حاوی اطلاعات مربوط به شرایط قرارداد و ساعت کار شرکت است . نه!!! صفحاتی که مشتری با خواندن آنها چیزی عایدش میشود و برایش سودمند است. حالا روی چیزهایی که برای فروش دارید کلیک کنید. خودتان را جای خریدار بگذارید. وسوسه می شوید که بخرید؟ امتحان کنید ببینید کار به راحتی انجام میشود یا نه. نتیجه ها را جایی یادداشت کنید و سراغ وب سایت رقبا بروید.

نفس راحتی کشیدید؟ وب سایت بقیه هم مانند وب سایت شما به درد نمیخورد؟ ولی اگر غیر از این باشد، تکلیف شما روشن است.
پاسخ نهایی: کاری کنید که خرید اینترنتی از شما آسان، لذت بخش و جذاب باشد.
به مشتری نشان بدهید که به تمام خواسته هایش فکر می کنید، ترتیبی بدهید که بتواند با کارت اعتباری خرید کند و آدرس ایمیلش را نگه دارید تا در آینده هر هفته سری به او بزنید.

مهم تر از همه این که کار رفع نقایص را از همین حالا شروع کنید.

توجه: اگر رئیس شما نمی پذیرد که باید در وب سایت شرکت تغییراتی اعمال کنید، به فکر وب سایت شخصی باشید.

 

تا انتشار بقیه تکنیک ها با ما همراه باشید…این داستان کاربردی ادامه دارد!

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gift