چگونه از رقبا متمایز باشیم؟ (معرفی تکینیک ها و روش های کاربردی برای کسب و کارها)-بخش ۲

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟

اگر مشتری برای خرید بعدی با شما تماس نمی گیرد، مقصر کیست؟

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟

بیش از حد پافشاری کرده اید و او را فراری داده اید یا نتوانسته اید به قدر کافی توجهش را جلب کنید که دوباره سراغ شما بیاید.

موردهای زیر نشانه های آن است که کار در مسیر غلطی افتاده:

۱٫ چندین بار با مشتری تماس گرفته اید و به نتیجه ای نرسیده اید، حالا دنبال بهانه می گردید که دوباره به او زنگ بزنید ولی چیزی به فکرتان نمی رسد.

۲٫ برایتان دشوار است که با مشتری تماس بگیرید، چون آمادگی لازم را ندارید، از نیازهای واقعی او باخبر نیستید و مطلب قابل توجهی برای گفتن آماده نکرده اید.

۳٫ تماس گرفتید و وقتی صدای پیام گیر را شنیدید، گوشی را گذاشته اید.

۴٫ پیغام مفصل و جذابی برای مشتری گذاشته اید، ولی او پاسخی نداده است…..

۵٫ به شما گفته اند که سه شنبه نتیجه ی بررسی هایشان را اعلام می کنند، ولی پنجشنبه از راه رسیده و خبری نیست.

۶٫ مشتری مشتی بهانه ی ریز و درشت ردیف کرده و شما همه را گوش کرده اید.

۷٫ و از همه بدتر این که شما مشتری را به خاطر این مسائل مقصر می دانید…

 

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟

 

با ۳/۵  روش زیر را در پیش بگیرید تا همه ی این مشکلات حل شود:

۱٫ به مشتری بگویید که تصمیم گیری سریع به نفع او خواهد بود و در صورت تأخیر چه مزایایی را از دست خواهد داد.

۲٫ بخشی از منافعی را که از این معامله نصیب مشتری خواهد شد به او گوشزد کنید. بگویید اگر اطلاعات کامل را می خواهد. باید وارد عمل شود.

۳٫ به مشتری بفهمانید که نیازهای او را می شناسید و می دانید که مهم ترین دلیل خرید او چیست? هر کسی برای خرید کردن دلایلی دارد که مهم ترین آن انگیزه ی اصلی خرید است. باید به مشتری ثابت کنید که این دلایل را می دانید و به چه علت فکر می کنید که شما بهتر از بقیه می توانید نیازهایش را برطرف کنید.

۳/۵٫ به مقوله های «سود» و «کارایی» فکر کنید نه «قیمت» و «فروش»!

مشتری باید بداند که معامله با شما چه فایده هایی دارد و چه سودی عایدش خواهد شد. به او نشان دهید که در معامله با شما پول کمتری می دهد و مزایای بیشتری به دست می آورد.

نکته ی مهم: تعجب آور است که خیلی از فروشنده ها نمی دانند چطور مشتری را تشویق به خرید کنند. به اشتباه چنین تصور می شود که باید با اصرار و پافشاری جواب مثبت را از مشتری گرفت. درست است که باید پشتکار داشته باشید، ولی اصرار بیجا نکنید!!
وقتی می دانید که پافشاری زیاد مشتری را فراری می دهد، چرا اصرار می کنید! باید او را در جهتی سوق دهید که خودش دنبال شما بیاید و بخواهد با شما معامله کند.

 

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟

دیگران مرا در چه زمینه ای نسبت به رقبا بهترین میدانند؟

مهم ترین مطلب این کتاب جواب همین پرسش است…
بهترین بودن بدین معنی نیست که فروش بیشتری داشته باشید. در صورتی بهترین هستید که به تعالی فکر کنید. وقتی هنوز در ابتدای کارم بودم، دوستی به من
گفت که در هر حرفه سه جور متخصص داریم: متخصص معمولی، متخصصی که از نظر عده ای طراز اول است و متخصصی که به عقیده ی همه طراز اول است.

از سال ۱۹۹۴ که این جمله را شنیدم تا همین امروز، هدفم این بوده است که خودم را به بهترین سطح برسانم.
شناختی که دیگران از شما پیدا می کنند، تعیین کننده ی طرز برخورد و نحوه ی تعامل با شماست.
با همین شناخت است که تصمیم می گیرند چه ارتباطی با شما داشته باشند، چون اگر ثابت نشود که شما از هر نظر بهترین هستید اول سعی می کنند که نرخ شما را بشکنند و اگر موفق نشدند، خیلی راحت سراغ دیگران می روند. .
من با کمک مطالعه، تفکر، نوشتن، مشاهده ی علمی و سخنرانی، خودم را به جایگاه بهترین ها رساندم. این طور نیست که فقط بنشینم و درباره ی مبحث فروش  قلم فرسایی کنم، بلکه اول فروشندگی کردم و بعد آنچه را که در این مسیر آموخته بودم روی کاغذ نوشتم.

خیلی از فروشنده ها به فروش بیشتر، درآمد بالاتر، گرفتن ترفیع و کسب اختیارهای بیشتر فکر می کنند. اگرچه همه ی اینها هدف های خوبی به شمار می روند، ولی حتی اگر بهترین هم نباشید، دست یافتنی هستند.

هرگز از خود پرسیده اید آیا من بهترین فروشنده ی این شرکت هستم یا نه؟ و اگر جواب منفی است، تعجب نکرده اید که چرا؟ از همه مهم تر این که آیا برای بهترین  شدن کاری میکنید؟

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟

چگونه میتوان پیروز میدان رقابت برای فروش شد؟

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟ بخش ۱

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gift