پادکست شماره شش ۶ رادیو راد – موضوع پادکست : اشتباهات کلاسیک بازاریابی

بیش از ۵۰ سال از زمانی که شرکتها ضرورت بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک را درک کرده اند گذشته است. قبل از دهه ۵۰ میلادی بسیاری از شرکتها واحد بازاریابی نداشتند؛ و بیشتر فعالیتهای بازاریابی بین واحدهایی نظیر تبلیغات و فروش پراکنده شده بود. پس از دهه پنجاه به تدریج تغییرات آغاز شد و متخصصین و مشاوران مدیریت و بازاریابی، شرکتها را به داشتن برنامه های استراتژیک بازاریابی- جهت همسو کردن فعالیتهای متنوع بازاریابی که در مجموعه های مختلف یک سازمان انجام می شد- سوق دادند. از دهه ۶۰ به بعد بسیاری از پروژه های دانشگاهی در زمینه بازاریابی، در صدد تبیین اهمیت بازاریابی بوده اند و حجم عظیمی از کتابهای بازاریابی نیز این امر را پشتیبانی می کرده است.
با وجود زمان و انرژی زیادی که صرف بهبود تصمیم گیریهای بازاریابی شده است، ممکن است تصور شود که اشتباهات گذشتهای که در اثر عدم وجود سیستمهای بازاریابی انجام می شد، دیگر تکرار نخواهد شد، ولی در واقع اشتباهات فراوان بزرگی وجود دارند که با وجود فهم بازاریابی هنوز هم تکرار می شوند. در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می شود

دانلود پادکست شماره شش ۶ رادیو راد - موضوع پادکست : اشتباهات کلاسیک بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gift