پادکست شماره سه رادیو راد – روش l.o.c.a.t.e در ارتباطات موثر با مشتریان

یکی از اصول بسیار مهم در فروش و بازاریابی ، برقراری ارتباط موثر با مشتری است.

در این فایل صوتی یکی از تکنیک های ارتباط با مشتری به نام l.o.c.a.t.e توضیح داده می شود که با استفاده از این تکنیک می توانیم مشتری را در مذاکره مجذوب خود کنیم و احتمال خرید او را افزایش دهیم

تکنیک Locate در بازاریابی و فروش

Locate تکنیکی است که یک سری فعالیت های مفید را در راستای درک کردن بهتر نیازهای مشتریان توصیف می کند. در واقع با استفاده از این تکنیک می توانید فرایند فروش محصولات و خدمات را راحت تر انجام دهید.

در تکنیک Locate ابزارهای مختلفی وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

گوش دادن Listen

به مشتریان گوش دهید، سرسری خیر بلکه به طور عمیق و به زبان بدن به آنها توجه کنید. اگر به طور درست به مشتری خود گوش کنید، نیازها و اهداف آنها را شناسایی کرده و می توانید اعتقادات و ارزش های آنها را کشف کنید.

همیشه صحبت یکی از دوستانمان که در زمینه خود شناسی انسان و آداب مذاکره کردن تدریس می کند را به یاد می آوریم. خداوند به انسان دو گوش هدیه کرده در حالیکه به انسان یک زبان اعطا فرموده اند. این امر مساله مهم گوش دادن به دیگران را می رساند.

مشاهده Observe

به زبان بدن دیگران توجه کنید. لغاتی که آنها می گویند می تواند متفاوت با زبان بدن باشد و در این صورت احساسات واقعی شان را درک می کنید. اینکه چطور زبان بدن آنها با لغات تغییر می کند را تماشا کنید. تنش، هیجان، ترس آنها را ببینید.

ترکیب Combine

هر آنچه را که قبلا کشف کردید با آنچه که می خواهید بدانید را ترکیب کنید. آوردن آنها با همدیگر منجر به ایجاد افکار جدید و کشف نوآوری ها گردد.

پرسیدن Ask

سوالاتی را که برای کشف جزئیات بیشتر در فرایند فروش هستند را بپرسید. سعی کنید خواسته و نیازهای مشتری را با سوال کردن در نظر بگیرید. همان ط.ر که در بالا اشاره شد به یاد داشته باشید بیشتر فرایند گوش دادن را به نسبت صحبت کردن داشته باشید.

صحبت Talk

اگر شما سوالاتی می پرسید، ممکن است آنها مشکوک به نظر بیایند. با دادن اطلاعات کم شرکت خود به مشتریان، آنها را با شرکت خود سهیم کنید.

همدردی Empathize

با مشتریان خود احساس همدردی کنید. این همدردی می تواند در مشکلات اقتصادی، سیاسی و حتی جامعه شناسی باشد. شما می توانید از همدردی برای نشان دادن مراقبت از مشتریان و کسب اعتماد آنها استفاده کنید.

دانلود پادکست شماره سه رادیو راد

در شرایط کنونی بازار ، قطعاً مشکلات بسیاری برای کسب و کارها در فروش و بازاریابی پیش می آید . مشتری کم شده و رقیب زیاد شده ، حال باید چه کنیم؟تسلیم شویم؟

نه !! باید روش های سنتی بازاریابی را کنار بگذاریم و حرفه ای تر و عملی تر فعالیت کنیم.
به همین دلیل برآن شدیم که پک آموزشی ‘فروش بیشتر در کسادی بازار’ رو واسه تون آماده کنیم . در این پک آموزشی جامع ما به شما روش هایی که می توانید در این کسادی بازار فروش خود را افزایش دهید و مشتری بیشتری جذب کنید را آموزش می دهیم که حاصل این پک آموزشی :
روش درک بازار و نیازهای مشتری
نحوه ساخت یک پیشنهاد رد نشدنی
روش ارزش آفرینی برای مشتری
روش های مختلف افزایش و ترویج فروش
استفاده از انواع مشوق های خرید برای مشتری
گام های فروش موفق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gift