سرنخ های طلایی در کسب و کار | تحلیلگران صنعت

نتیجه شورای شهر تهران - سرنخ های طلایی در کسب و کار - شهر آدانا در ترکیه

سرنخ های طلایی در کسب و کار

 

 سریال شهر تو را میخواند-سرنخ های طلایی در کسب و کار- نتایج شورای شهر- چطور بدون تماس گرفتن با افراد جدید مشتری پیدا کنیم؟

هیچ کس از روش برقراری تماس با افراد ناشناس خوشش نمی آید. نه فروشنده ای که این قدم را بر می دارد و نه طرف مقابل همه می دانیم که این روش بهترین راهکار نیست و روز به روز به دردسرهایش اضافه میشود.

با این ۵ / ۶ راه پیشنهادی می توانید از روش قبلی صرف نظر کنید. هدف اصلی این است که سر راه کسانی سبز شوید که توان پاسخگویی به شما را داشته باشند. در هر یک از این روش ها باید ابتدا ارزش کار خود را مشخص کنید. شناخت این ارزشها مخاطبان شما را وا می دارد تا با شما تماس بگیرند.

١- مقاله بنویسید. آن را جایی چاپ کنید که در معرض دید مشتاقان استفاده از خدمات شما قرار بگیرند.

۲- در یک برنامه ی تلویزیونی شرکت کنید. در این روش بهتر است با شما مصاحبه کنند.

٣- سخنرانی کنید. در یک گردهمایی یا نمایشگاه به معرفی محصولتان بپردازید.

۴- از طریق رایانه برای خریداران احتمالی پیغام بفرستید. برای این کار باید فهرست کسانی را که در زمینه ی کاری شما فعال هستند تهیه کنید.

۵- در سمینارها شرکت کنید. برای معرفی خودتان یک برنامه با عنوانی جذاب طراحی کنید و آن را با انرژی بسیار زیاد اجرا نمایید.

۶- با برنامه ریزی پیش بروید. طوری قدم بردارید که افراد مسئول و تصمیم گیرنده سر راه شما قرار بگیرند. سعی کنید از نزدیک با مشتری های خود آشنا شوید. 

۵ / ۶- از کسی که شما را می شناسد یک توصیه نامه بگیرید. شانس مفید واقع شدن یک توصیه نامه در مقایسه با روش برقراری تماس با افراد ناشناس صد برابر است. اگر هنوز دنبال پیدا کردن راهی برای برقراری ارتباطهای بیشتر هستید، به این روشها عمل کنید:

 

پردیس سینمایی شهرک-رستوران بهزاد شهرک غرب-سرنخ های طلایی در کسب و کار

سرنخ های طلایی در کسب و کار

 

  • پس از این که فروشی انجام شد، به یکی دو شرکتی که در همسایگی مشتری شما قرار دارند، سر بزنید. بهتر است از مشتری خود بخواهید که را همراهی و معرفی کند. 
  • هر روز به چند نفر تلفن کنید تا تمرینی باشد برای پیدا کردن روشهای جدید و برقراری ارتباط و به کارگیری ایده های جدیدی که به ذهنتان می رسند. با این روش تجربه های بیشتری کسب می کنید و در واقع آموزش می بینید. شاید برقراری ارتباط با کسانی که نمی شناسید روش کار آمدی برای پیدا کردن مشتری نباشد، ولی مهارتهای شما را افزایش میدهد. 
  • با کسانی تماس بگیرید که میدانید در کارشان موفق هستند. شانس بیشتری دارید که بتوانید اشتیاقشان را دامن بزنید. با آمادگی کامل با آنان روبرو شوید.

پاسخ نهایی:

رمز موفقیت در برقراری ارتباط با یک غریبه این است که او باید نسبت به شما شناخت داشته باشد تا حاضر به ملاقات با شما شود وگرنه کار تمام است. مشکل اصلی اینجاست که باید خود را به دیگران بشناسانید. سخت است ولی غیر ممکن نیست.

لازم است در زمینه ای که فعالیت می کنید بر ارزش های خود بیفزایید. باید یک برنامه ی بازاریابی، بهتر از آنچه در حال حاضر دارید، تهیه کنید. در این صورت خواهید دید که مشتری با شما تماس می گیرد و ارتباطی برقرار می شود که نتیجه های درخشانی به بار می آورد.

 

آشپزخانه صفا شهرک غرب-سرنخ های طلایی در کسب و کار

اگر خریدار احتمالی سر قرار ملاقات حاضر نشد چه کنم؟

چند بار برای شما این اتفاق افتاده است که از مشتری یا خریدار وقت قبلی میگیریدو وقتی سر قرار حاضر می شوید، به شما می گویند متأسفانه تشریف ندارند یا کار مهمی پیش آمد و رفتند. شاید: 

۱- قرار را فراموش کرده است.

۲- اتفاق غیر منتظره ای افتاده است. 

۳- راه دیگری برای انجام دادن معامله پیدا کرده است. 

۴- فکر کرده است که شما فروشنده ی توانایی نیستید.

۵- به نظرش رسیده است که لزومی ندارد از شما کمک بگیرد.

۶- موفق نبوده اید به اندازه ی کافی توجهش را جلب کنید. 

۷- این آدم برای فروشنده ها احترام قائل نیست.

۸- با همه چنین رفتاری دارد.

۵ / ۸– ملاقات با شما برایش ارزش و اهمیت چندانی ندارد.

 

سرنخ های طلایی در کسب و کار-شهرک غرب-آشپرخانه صفا شهرک غرب

به غیر از زیر لب لعنت فرستادن، چه کار دیگری از دستتان بر می آید؟

اگر کسی که از او وقت می گیرید، سر قرار حاضر نشد، شما در موضع قدرت قرار ارید، موضوع را خیلی جدی بگیرید، ولی خودتان را سرزنش نکنید. اجازه ندهید این اتفاق روحیه ی شما را تضعیف کند. عصبانی نشوید و حرف ناخوشایندی برا زبان نیاورید. پل های پشت سر را خراب نکنید. بعضی از فروشنده ها با نشان دادن واکنش های نادرست، خریدار و موقعیت مناسب برای انجام دادن معامله های بی شما را از دست می دهند.

نگذارید چنین اتفاقی برای شما بیفتد. اگر واکنش درستی نشان دهید می توانید از همین مسئله به نفع خود استفاده کنید. خیلی سریع این نکته ها را به کار ببندید:

١- اول خودتان را مقصر قلمداد کنید. طوری حرف بزنید که آبروی طرف مقابل حفظ شود. به طور مثال، بگویید: حتما بنده زمان یا محل ملاقات را اشتباه متوجه شدم.
۲- طوری برخورد کنید که گویی مشکلی پیش نیامده است، ولی تا جایی که : می توانید حس شرمندگی را در طرف مقابل تقویت کنید.
٣- با خویشتن داری به بهانه ای که می آورد گوش کنید. در نهایت صبر و آرامش از او بخواهید در نخستین فرصت ترتیب ملاقات دیگری را بدهد.
۴- این بار در مورد وقت ملاقات نظرهای خود را بیشتر تأمین کنید. سعی کنید محل ملاقات، دفتر خود شما یا جایی مثل یک رستوران باشد.
۵- قید کنید که در عرف راههایی برای به هم زدن قرار وجود دارد. بگویید چنانچه پیشامدی رخ داد، ممنون خواهید شد اگر تلفنی اطلاع بدهند.

پاسخ نهایی:

سعی کنید از اتفاقی که افتاده است به نفع خودتان استفاده کنید؛ هدف شما انجام دادن معامله است نه ادب کردن دیگران. اگر واقعا می خواهید کسانی که با آنان قرار ملاقات دارید سر موقع حاضر شوند، باید هر طور میدانید مشتاقشان کنید. اگر بار اول ناامید شدید و کار به بار دوم کشید، باید مشتاق تر شوند.روشن شد؟
اگر احساس نکنند که ملاقات با شما ارزش صرف وقت را دارد، هرگز موفق نخواهید شد!

سرنخ های طلایی در کسب و کار

 

 

چگونه میتوان پیروز میدان رقابت برای فروش شد؟

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟ (معرفی تکینیک ها و روش های کاربردی برای کسب و کارها) بخش ۱

چگونه از رقبا متمایز باشیم؟ (معرفی تکینیک ها و روش های کاربردی برای کسب و کارها)-بخش ۲

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gift